PREFACE

http://www.fao.org/docrep/006/y4360e/y4360e02.htm#TopOfPage

One of the areas of excellence of the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) is to provide information covering aspects related to its mandate areas. FAO is well known for the quality and quantity of information provided to member countries and will continue to maintain its comparative advantage on disseminating information related to food and agriculture.

This has been the case of information on date palm. As mentioned in the Foreword, the present publication updates and complements technical information included in two earlier FAO books on date palms: “Dates Handling, Processing and Packaging” (1962), and “Date Production and Protection”(1982).

This book updates the existing information on aspects related to date palm production, protection and a number of technologies available for the implementation of a modern date palm industry. It covers a wide array of topics of interest for a diverse clientele formed by researchers, extensionists, farmers and agro-industrialists from all areas of the world where the date industry is already established or where it has the potential to be implemented.

The Crop and Grassland Service (AGPC) of FAO’s Plant Production and Protection Division is convinced that this publication is one more important contribution for food production and income generation by different types of farmers, especially those living in the less developed areas of the world. The Service acknowledges the contributions provided by the authors and the invaluable work of its Editor, Dr. Abdelouahhab Zaid, and its Coordinator, Mr. Enrique Arias.

Marcio C. M. Porto
Chief
Crop and Grassland Service
Plant Production and Protection Division
FAO

 

KATA PENGANTAR

Salah satu daerah keunggulan dari Organisasi Pangan dan Pertanian Perserikatan Bangsa-Bangsa (FAO) adalah untuk memberikan informasi yang meliputi aspek yang berkaitan dengan daerah mandatnya. FAO baik dikenal untuk kualitas dan kuantitas informasi yang diberikan kepada negara-negara anggota dan akan terus mempertahankan keunggulan komparatif pada penyebaran informasi yang berkaitan dengan pangan dan pertanian.

Ini telah terjadi informasi tentang kurma. Seperti disebutkan dalam Kata Pengantar, update publikasi hadir dan melengkapi informasi teknis termasuk dalam dua buku FAO sebelumnya pada kurma: “Tanggal Penanganan, Pengolahan dan Kemasan” (1962), dan “Tanggal Produksi dan Perlindungan” (1982).

Update buku ini informasi yang ada pada aspek yang terkait dengan produksi kurma, perlindungan dan sejumlah teknologi yang tersedia untuk pelaksanaan industri kurma modern. Ini mencakup beragam topik yang menarik untuk pelanggan yang beragam dibentuk oleh para peneliti, penyuluh, petani dan agro-industrialis dari seluruh wilayah di dunia di mana industri tanggal sudah ditetapkan atau di mana ia memiliki potensi untuk dilaksanakan.

Crop dan Grassland Service (AGPC) Produksi Tanaman FAO dan Divisi Perlindungan yakin bahwa publikasi ini merupakan salah satu kontribusi yang lebih penting bagi produksi pangan dan peningkatan pendapatan oleh berbagai jenis petani, khususnya yang tinggal di daerah-daerah yang kurang berkembang di dunia. Layanan mengakui kontribusi yang diberikan oleh para penulis dan karya tak ternilai dari Editor nya, Dr. Abdelouahhab Zaid, dan Koordinator, Mr Enrique Arias.

Marcio C. M. Porto
Kepala
Tanaman dan Grassland Layanan
Produksi Tanaman dan Divisi Perlindungan
FAO

Tinggalkan komentar